tisdag 19 maj 2009

Chocolate Cupcakes


Testade göra de här cupcakesen idag, vart smarriga :) De är spritsade med vit chokladfrosting. Gott och mäktigt, man blir mätt efter någon tugga typ! :)) De gröna blommorna är gjorda i marsipan.

4dl mjöl
1tsk bakpulver
0,5 tsk bikarbonat
0,25 krm salt
1,5dl kakao
125g smör
2dl socker
2 ägg
1,75dl mjölk
1 tsk vaniljsocker
100g mörk choklad

Smält smöret. Blanda de torra ingredienserna. Blanda ner ägg och mjölk i smöret, och rör sen ner de torra ingredienserna. Hacka chokladen grovt och vänd ner i smeten. Ställ muffinsformar i en muffinsplåt eller i alluminium formar och klicka sen ut smeten. Det blir ca 20st. Grädda i 180grader i ca 17min.

3 kommentarer:

  1. Shittans vad snygga dom blev Åhhhh jag tror vitchokladfrostingen var underbart god!! Helt i min smak! :D

    SvaraRadera
  2. jag undrar om det ska vara osaltat smör?, undrar vilken mörkchoklad du använder och vilken vitchoklad du använder till frostingen?
    tack på förhand:)

    SvaraRadera
  3. Jag använder vanligt saltat smör. På både vit och mörk choklad använder jag märket Fazer :)

    SvaraRadera