lördag 9 maj 2009

Matmuffins


Till mitt projektarbete på svenskan jobbar jag om olika cupcakes och muffins, så provar jag lite olika muffinsrecept. Jag hittade receptet på de här skink- och ostmuffinsarna på Ica's hemsida. Dom blev faktiskt riktigt goda, och passade perfekt till kvällsfika. På grundreceptet så skulle man ha 300g broccoli i, men jag böt ut det mot en paprika.

100g rökt skinka
1 paprika
8dl vetemjöl
1 msk bakpulver
1 tsk curry
1 tsk salt
1 tsk socker
100g margarin
4dl filmjölk
2dl riven ost

Skär skinkan och paprikan i små tärningar. Blanda samman mjöl, bakpulver, kryddor, socker och matfettet, gärna med en matberedare. Tillsätt filmjölken och blanda snabbt ihop till en deg. Rör i skinka och paprika. Fördela smeten i formar, strö över osten. Grädda mitt i ugnen i 225grader i ca 15min.

1 kommentar:

  1. åhhh kan man beställa nya till på fredag kväll, dom var ju så lyckade... ändå tills nått ljushuvud fick för sig att förvara dom ute under natten :@

    SvaraRadera