lördag 30 maj 2009

Stor Prinsesstårta


Idag fyllde min bror 19år, så jag passade på att öva göra den stora tårtan! Den är 40cm i diameter, gode så maffig :) behövde ca 600g marsipan för att täcka den. Och ungefär 1,7 liter grädde för att fylla den. Rosorna är sprayade med röd ätbar färg som jag köpt på kakburken. Rosorna var vita från början, så den funkade ju riktigt bra.

Tårtbotten
Hallonsylt
Hallon-grädde
vispgrädde
spacklad med vispgrädde
täckt med marsipan
rosor i sugarpaste, blad i marsipan

3 kommentarer:

  1. Tja! Kan inte jag få receptet till den här stora prinsesstårtan?!
    Min pojkvän fyller år snart och han ÄLSKAR prinsesstårta, vi har t.o.m. köpt det som snax hehe. Det hade varit jättesnällt! Annars måste jag testa mig fram och det känns lite bökigt, och inte så enkelt eftersom vi bor ihop så det kommer kanske märkas när jag bakar halv meters tårtor hehe. Ha det bra! Kram Evelina (cocillana_etyfin@hotmail.com)

    SvaraRadera
  2. kan jag få receptet på den här tårtan ? min pappa fyller snart 40 så vill baka denna till honom :D

    min mail: friends_emma@hotmail.com

    SvaraRadera