tisdag 19 maj 2009

Vit Chokladfrosting

Det här receptet på frosting är taget ur boken A piece of cake, men jag har gjort om det litegran. Den är väldigt enkel att göra och smakar väldigt gott :) Anledningen varför jag gjort om receptet var för att jag tyckte den var lite för syrlig, så jag tillsatte mer choklad och florsocker. Den här mängden räcker till ungefär 12 cupcakes:

300g vit choklad
200g färskost
1dl florsocker

smält chokladen, låt den svalna en aning. Blanda med färskosten och florsockret. Bred på eller spritsa på cupcakesen.

5 kommentarer:

  1. du kan blanda den med florsocker, lite vaniljsocker och rumsvarmt smör eller margarin så kanske den blir lite sötare(= hoppas att du hittar något som du tycker passar bättre ;)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! jag ska ta o prova det ;)

    SvaraRadera
  3. Hej Tina! Har testat detta recept som verkligen var enkelt, smidigt och gott! Jag har döpt det till Tinas vita chokladfrosting ;-) Tack för att du delar med dig av sådant du tycker är gott!

    SvaraRadera
  4. Hej. undrar om det finns olika sorters färskost och i sådant fall vilken du menar exakt? är det bara att gå till affären och fråga efter färskost?
    tack för dina underbart goda recept..:)

    SvaraRadera
  5. Ja, det finns lite olika sorter. Men jag brukar alltid ta philadelfia ost! naturell då, utan smak :)

    SvaraRadera