måndag 7 februari 2011

Moussetårta


Den här tårtan gjorde jag till min kompis Matilda som fyller 17år idag :D Men vi firade henne i fredags, så då åt vi denna tårta! Den innehåller kiwi och vitchokladmousse. Den var god, men det var inte perfekt med kiwin, hade nog varit godare med passionsfrukt eller något annat :)

På toppen är det ganache gjord på vit choklad, 1dl grädde & 100g choklad, den blev dock lite rinnig, så hade kunnat ha i mer choklad!

Jag dekorerade tårtan med några vita nejlikor, som kanske inte syns så bra eftersom de är samma färg som grädden :D Och så spritsade jag Matildas initialer i mörk choklad.

Tårtbotten
Kiwi
Vit chokladmousse
ganache
vispgrädde
nejlikor i sugarpaste
initialer i mörk choklad

7 kommentarer:

  1. Fin tårta. Du är så duktig på att spritsa.

    SvaraRadera
  2. Tårtan är jättefin! Så läckert med ganachen på toppen!

    SvaraRadera
  3. Va duktig du är!
    Jag har börjat sälja tårtor men vet inte hur mycket som är rimligt att ta betalt för en tårta? Har du förslag på priser? Hur räknar du ut dina tårtor du säljer?
    Tack på förhand!
    Mvh Sara

    SvaraRadera
  4. Tack så mkt :)

    Konditorier tar ju typ 200kr för en 10bitars tårta.. så någonstans därikring kan väl vara lämpligt :) ingredienser kostar ju en hel del. :)

    SvaraRadera